-
Problemy komunikacyjne miast średnich na przykładzie Piły – – CZYTAJ / POBIERZ
-
Analiza możliwości zmiany typu skrzyżowania drogowego na przecięciu ulicy Poznańskiej (DK92), Trasy Bursztynowej (DK25) i Kleczewskiej (DW266) w Koninie – autor: dr hab. inż. Aleksander Sobota, prof. PŚ. inż. Dominik Waligóra – CZYTAJ / POBIERZ
-
Doświadczenia Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie sp. z o. o. we wdrażaniu technologii wodorowej w komunikacji miejskiej oraz przedstawienie planów rozwoju w tym zakresie – autor: Magdalena Przybyła – Prezes Zarządu MZK Konin – CZYTAJ / POBIERZ
- Problemy komunikacyjne na przykładzie miast średnich. Drogowe inwestycje w Koninie – autor: Grzegorz Pająk – – CZYTAJ / POBIERZ
- Nowoczesne elementy zarządzania drogami – – – CZYTAJ / POBIERZ
- Propozycja zmian w zakresie organizacji i zarządzania ruchem drogowym – mgr inż. Tomasz Pereta, dr inż. Damian Iwanowicz – – CZYTAJ / POBIERZ
Nie podoba mi się pojęcie “architekt branży drogowej” – bardziej stosowne wydaje się – jeżeli już koniecznie trzeba mnożyć byty ponad miarę – pojęcie “planista branży drogowej”. Po co “zmuszać” inżyniera budownictwa do stawania w rozkroku pomiędzy dwoma samorządami zawodowymi. Przez całe życie zawodowe zajmowałem się badaniami i studiami sieci drogowej i nigdy, przez ponad 40 lat, nie przyszło mi do głowy, że byłem architektem.
UWAGI do Propozycji zmian w zakresie organizacjii zarządzania ruchem drogowym
czytaj / pobierz
widzę, że nie da się edytować swojego komentarza, a pojawiły się materiały w sprawie uprawnień, więc aby nie mieszać wpiszę osobno swoje stanowisko. Temat podejmowałem już w 2022 na konferencji w Krakowie, https://media-prof.pl/krakowskie-dni-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2022.html link do pliku pdf: https://media-prof.pl/web/files/33968/M.Grzesica_Kryteria_zasadnosci_uprawnien_w_procedurach_zarzadzania_ruchem_na_drogach_w_przykladach.pdf Problem w zarządzaniu drogami jest prosty: brak kadr, a obecne często nie są odpowiednio przygotowane do swojej pracy. Brak jakichkolwiek wymagań powoduje, że pracują różni ludzie w urzędach i wymóg 5 lat pracy w urzędzie lub zarządzie drogowym nie przekonuje mnie do uznania, że ta osoba się zna na swojej pracy. Jakość pracy jest zgodna z zarobkami, a często zarobki nie należą do wysokich i one w głównej mierze deprymują chęci do kształcenia się i rozwoju. Ja po ponad 15 latach pracy w urzędzie, jako projektant, audytor i po wykonaniu od ponad 10 lat po ponad 200 projektów na rok zaczynam ufać swoim pracom i potrafię wyjaśnić proponowane rozwiązania, mam zaszczepioną zasadę… Czytaj więcej »
ciekawy materiał do analiz i wykorzystania w pracy na codzień, czekam z niecierpliwością na materiały warsztatowe w zakresie propozycji uprawnień, aby zapoznać się ściśle z treścią i zaprezentować swoje stanowisko