Szanowne Koleżanki i Koledzy, Szanowni Państwo
Obecne czasy w coraz większym stopniu wymagają od inżynierów ruchu, zarządców dróg, zarządzających ruchem współpracy na wielu szczeblach z osobami decyzyjnymi, przedstawicielami lokalnej społeczności czy też wzajemnej kooperacji różnych jednostek administracji drogowej. Na wielu spotkaniach Stowarzyszenia KLIR rozmawialiśmy, że jest to coraz większe wyzwanie, angażujące w stopniu niewiele mniejszym niż proces projektowy czy zarządczy. Tym niemniej trudno nie oprzeć się wrażeniu, że rola partycypacji w inżynierii drogowej będzie wzrastać, musimy się z tym pogodzić i do tego przygotować.
Dlatego zapraszamy wszystkich członków Stowarzyszenia i pozostałych zainteresowanych na IV Webinarium na którym porozmawiamy jak radzą sobie z tym Ci, którzy już takie doświadczenia mają.
W pierwszym referacie Pan Tamas Dombi – Dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym w Warszawie przedstawi nam proces wdrażania na terenie miasta stołecznego strefy TEMPO 30. Bardzo ambitny projekt partycypacyjny, z szerokimi konsultacjami społecznymi. W wielu aspektach mógłby być wzorcowym jeżeli chodzi o wyjaśnianie społeczeństwu o co w tej całej inżynierii ruchu chodzi.
W drugim referacie pozostaniemy na ulicach stolicy. Proces partycypacyjny wymaga silnych narzędzi przekonywania. Służyć temu mogą obiektywne porównania różnych rozwiązań z zakresu BRD ze wskazaniem skuteczności ich działania. Takie badania w Warszawie przeprowadziła Politechnika Gdańska i jej przedstawiciel opowie nam o ich wynikach. A myślę, że nie ma argumentów bardziej przekonujących niż wiarygodne badania i liczby.
W trzecim referacie przeniesiemy się na południe. Metropolia Górnośląsko-Zagłębiowska dostarcza wielu przykładów konieczności współpracy różnych jednostek administracji publicznej. Chyba nigdzie indziej ten proces nie jest tak widoczny jak właśnie tam. Panowie Arkadiusz Grządziel – Dyrektor Wydziału Infrastruktury Miejskiej oraz Marcin Domański z Departamentu Komunikacji i Transportu Urzędu Metropolitalnego przedstawią nam proces współpracy przy wdrażaniu strefy płatnego parkowania w Dąbrowie Górniczej jako elementu szerszego projektu dotyczącego Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Na koniec przedstawimy projekt zmiany przepisów dotyczących strefy płatnego parkowania. Propozycja Stowarzyszenia dotyczy możliwości wprowadzenia tego typu stref w weekendy. Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie rozwiązuje wielu problemów zarządców dróg z parkowaniem w miejscach, gdzie w dni wolne od pracy szczególnie nasila się ten problem i najbardziej odczuwalny jest deficyt miejsc postojowych. Webinarium dotyczące procesu partycypacyjnego wydaje się być idealnym forum do … skonsultowania naszych pomysłów.
Serdecznie zapraszamy 16 maja (czwartek) od godziny 18:00. Wszelkie informacje dotyczące kwestii technicznych będą dostępne na naszej stronie www.klir.pl
Pozdrawiam:
Tomasz Wawrzonek
prezes Stowarzyszenia Klub Inżynierii Ruchu
Zasady udziału w webinarium:
- 25 uczestników (w tym prowadzący, moderator, zgłoszeni uczestnicy) może wziąć udział przez platformę ClikMeeting. Możliwe będzie głosowe zadawanie pytań, wzięcie udziału w dyskusji i komentowanie w komunikatorze ClikMeeting. Pierwszeństwo w rejestracji mają Członkowie KLIR. Zgłoszenia przyjmowane są pod adresem: stowarzyszenie.klir(at)gmail.com Link do spotkania zostanie przesłany przed terminem webinarium.
- Na stronie KLIR https://www.klir.pl/iv-webinarium-klir-inzynieria-ruchu-w-procesie-partycypacyjnym/ w dniu webinarium zostanie umieszczone okno + link do YouTube. Link będzie aktywny w czasie webinarium i ok. 2 godzin po jego zakończeniu. Możliwe będzie zadawanie pytań i komentowanie w komunikatorze YouTube.
Jeżeli prowadzący wyrażą zgody, to zostaną opublikowane Ich wystąpienia na stronie KLIR