Subscribe
Powiadom o
6 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Editor
22 maja 2021 08:46

Być może dobrą weryfikacją dla rozważań dotyczących strefy dylematu byłyby wiarygodne statystycznie badania przeciążeń dla pasażerów autobusów w warunkach hamowania na skrzyżowaniach wyposażonych w sygnalizacje “zwyczajną” i z czasoumilaczami”. Odpowiedzi mogłyby określić kilka interesujących parametrów. Ważnym elementem musiałoby się stać tu precyzyjne określenie warunków takiego eksperymentu – idealne ćwiczenia dla studentów inżynierii ruchu..

Editor
albioni
2 maja 2021 21:11

Artykuły odnoszą się do znanego od dawna pojęcia „strefy dylematu” i znalezienia sposobu na wyeliminowanie tego problemu lub przynajmniej jego zminimalizowanie bez względu na to o jakim pojeździe mówimy i jakiego rodzaju drogi dotyczy. Bardzo byłem ciekawy wniosków i proponowanych rozwiązań opisanych problemów. Sceptycznie oceniam „gloryfikowanie” w tym zakresie wyświetlaczy czasu pozostałego do końca wyświetlanego sygnału zielonego. Proszę zwrócić uwagę, że wielkość wyświetlanych wartości znacznie ogranicza ich czytelność. Dodatkowo wprowadzamy kolejny element, który kierujący pojazdem musi właściwie interpretować (odczytać). Natomiast zgadzam się z Autorem, że zmiana sekwencji sygnału dla ruchu kołowego, który wprowadza sygnał zielony – migowy jest właściwą propozycją. Prawdą jest, że zmieniające się możliwości techniczne dają narzędzia wprowadzania różnych rozwiązań zmniejszających niepożądane skutki „strefy dylematy”. Kilka przykładów: – Od pewnego czasu istnieją wdrożenia wyświetlaczy czasu na sygnalizacjach nie stałoczasowych. Niestety znowu obowiązujące przepisy opisywały stan z dnia ich tworzenia. – W wielu projektach ITS w miastach wprowadza się nadajniki w… Czytaj więcej »

adtr
29 kwietnia 2021 12:41

W kwestii Analiza i ocena wadliwości przepisów dla sygnału żółtego na skrzyżowaniu powinno się brać pod uwagę fakt, że w rejonie skrzyżowania kierowca powinien zachować szczególną ostrożność i zachowywać się bezpiecznie. Założenie, że musimy każdorazowo zapewniać kierowcy maksymalną prędkość przejazdu do ostatniej chwili, a potem stwierdzać, że przy zmianie sygnału będzie musiał gwałtownie hamować spowoduje ciągłe problemy.
Zaczynamy traktować kierowców podobnie jak rowerzystów /podobnie z uczniami w szkole/, że oni tylko mają prawa, ale lepiej aby im nie przypominać o obowiązkach, bo mają wtedy kwaśną minę.

adtr
29 kwietnia 2021 12:30

Poruszone w opracowaniu Analiza niebezpieczeństw w eksploatacji autobusów miejskich problemy są naturalne w ruchu drogowym i występują zarówno dla kierowców autobusów jak i innych pojazdów. Problem jest potęgowany faktem, że kierowca na “siłę” chce przejechać stąd biorą problemy wjazdu na czerwonym. W naszym kraju spotykam się z rozwiązaniami wspomagającymi kierowców, którzy łamią przepisy. Nie zwraca się uwagi na łamanie przepisu, ale to aby poprawić bezpieczeństwo takich działań. Osobiście uważam, że niektóre rozwiązania wspomagające kierowców idą w złą stronę.

6
0
Would love your thoughts, please comment.x